Canone Inverso by Paolo Maurensig PDF

By Paolo Maurensig

ISBN-10: 880444892X

ISBN-13: 9788804448921

Paolo Maurensig's first novel, The Lneberg edition, was once hailed around the globe as a right away vintage. Now Canone Inverso-the vintage story of the doppelgänger reimagined-has proven Maurensig's popularity as a latest master.

In an remoted Austrian track institution within the Nineteen Thirties, boys, each one suffering from the load of expertise and the curse of obsession, turn into locked in a posh friendship. the main to their bond lies within the mystery of a pretty, unusually carved violin. As their lives spread during the such a lot violent a long time of this century, the 2 develop into partners, opponents, and, unavoidably, deadly enemies. With Canone Inverso, Paolo Maurensig supplies a robust metaphysical mystery, culminating in a devastating finale.

Show description

Read or Download Canone Inverso PDF

Best literary books

Cyclops - download pdf or read online

In his semiautobiographical novel, Cyclops, Croatian author Ranko Marinkovic recounts the adventures of younger theater critic Melkior Tresic, an archetypal antihero who makes a decision to starve himself to prevent struggling with within the entrance traces of global warfare II. As he wanders the streets of Zagreb in a near-hallucinatory country of paranoia and malnourishment, Melkior encounters a colourful circus of characters—fortune-tellers, shamans, actors, prostitutes, bohemians, and café intellectuals—all residing in a delicate dream of a society approximately to be replaced endlessly.

Extra info for Canone Inverso

Example text

Oh, la differenza è minima, impercettibile per chi ascolta. Ma non per chi suona. Con questo non voglio dire che il talento debba esimersi dallo sforzo. Sarebbe impossibile. Per raggiungere la perfezione so- no necessari tecnica, esercizio e dedizione». E dopo un silenzio, indovinando quasi i miei pensieri, conti- nuò: «Perché mai, lei si sarà chiesto, un uomo che padroneggia con tanta maestria il violino ha finito per fare il suonatore am- 24/133 Paolo Maurensig bulante in bettole e osterie? Curiosità legittima.

Ec- co un superbo esemplare di combattente della musica, o me- glio, di soldato disperso, e cercavo d'immaginarmelo bambino, 14/133 Paolo Maurensig in piedi, di fronte a un leggio, intento a cavar note dal suo riot- toso strumento. Mi figuravo gli anni di studio, le aspirazioni, i primi passi nel mondo della musica, e infine una carriera chis- sà perché mai interrotta. Ma sarà stato poi davvero un musici- sta di carriera? Non ne ero convinto del tutto. Guardando, du- rante i concerti, l'anfiteatro delle orchestre, in particolare la sezione degli archi, avevo sempre visto tanta gente ordinata, disciplinata, simile a scrivani, a copisti, veri e propri calligrafi della musica, sacrificati a un tenace, pedante lavoro di preci- sione.

E io mi ritrovai come pa- dre, al posto di un valoroso cavalleggero, un norcino arricchito, un uomo che tuttavia ho rispettato anche se non sono mai riu- scito a provare per lui dell'affetto, benché fosse di indole bona- 32/133 Paolo Maurensig ria e gioviale, e non ci lasciasse mai mancare nulla. Nel dopoguerra l'azienda diventò sempre più prospera, e il mio patrigno, dismesso il grembiule lercio e indossato un abito scuro con tanto di catena d'oro, si trovò a dover spesso intra- prendere lunghi viaggi e a stare lontano da casa per settimane.

Download PDF sample

Canone Inverso by Paolo Maurensig


by Thomas
4.3

Rated 4.54 of 5 – based on 29 votes